خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بابالنگ دراز اثر جین وبستر

بابالنگ دراز اثر جین وبستر

شاید کمتر کسی باشد که انیمیشن بابالنگ دراز را ندیده باشد و برایش نوستالژی نباشد. این انیمیشن زیبا و پر مخاطب که هنوز هم برای خیلی ها جذاب و دیدنی است از کتاب بابالنگ دراز اثر جین وبستر است.


به عنوان کسی که هم انیمشن بابالنگ دراز را دیده ام و هم کتابش را خوانده ام باید بگویم کتاب بسیار اثر جذاب تری است، خصوصا کتاب صوتی ان که با صدای نوستالژی جودی ابت تهیه شده باشد.


کتاب نثری ساده، روان و قابل فهم برای همه رده های سنی است.متن ساده اما پر محتوا و بسیار قابل تامل به دور از هرگونه تظاهر. کتاب درباره ی یک یتیم که در نوان خانه جان گرییت زندگی می کند نوشته شده است. یک یتیم که زندگی سختی را دارد اما انقدر روحیه شاد، مبارز و قوی دارد که همواره در حال رشد است حتی در سختی های جان فرسا!


جروشا ابت دختر 18 ساله این نوان خانه با وجود کارهای زیادی که باید در نوان خانه انجام بدهد و وقت کمی که برای درس ها دارد اما بسیار با استعداد و با پشتکار است تا جایی که یکی از خیرین نوان خانه جان گرییت که از دختر ها بدش می اید تصمیم میگیرد برای اولین بار هزینه تحصیل یک دختر را پرداخت کند. این خیر بسیار اصرار دارد که هویتش فاش نشود. جروشا ابت به دانشگاه می رود و زندگی جدیدی را شروع می کند برای خودش نام جودی را انتخاب می کند و برای خیر بابالنگ دراز .


جودی ابت موظف است هر دو هفته یک نامه درباره ی وضعیت تحصیلی برای اقای اسمیت خیر خود بنویسد.


داستان روند مهیج و جالبی دارد.جودی ابت با روحیه ی شاد خود و وصف های بی نظیر خود در طول داستان خواننده را به وجد می اورد و ذوق هنری زیادی برای نوشتن ایجاد می شود. این کتاب در سبک کلاسیک نوشته شده و قطعا از ذوق های جودی ابت به کوچک ترین مسائل زندگی و دید زیبای او به مسائل خنده روی لب های خواننده جا خوش می کند.

داستان در انتها با پایانی با زیبایی بی حد و مرز تمام میشود و شما را بیشتر از هروقتی عاشق خودش می کند. شخصیت بابالنگ دراز مشخص می شود و شما اگر تا ان موقع متوجه نشده باشید بابا لنگ دراز کیست به این نکته پی می برید که چقدر به سر نخ های هوشمندانه داستان بی توجهی کرده اید و شاید این دلیلی برای شما بشود که دوباره کتاب را بخوانید.

جودی ابت در این داستان چیزهای زیادی به ما یاد می دهد که از نظر من قابل توجه ترین ان ها عدم تظاهر جودی ابت است. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده